De #blauweapotheek gaat zijn derde jaargang in!

We kunnen stilaan spreken van een traditie want ook in 2019 zal er een #blauweapotheek campagne komen. Samen met het Vlaams Apothekersnetwerk (VAN) en Ceres Pharma doet Stop Darmkanker opnieuw een oproep naar de Vlaamse apotheken om in de maand maart hun apotheek in het te kleuren. Blauw als kleur van de strijd tegen darmkanker.


Campagne:

Via de aankoop van een pakket kan de apotheker promomateriaal krijgen om de vroegtijdige opsporing van darmkanker bespreekbaar te maken. Bovendien steunt de apotheker op deze manier

de vzw Stop Darmkanker.


In het pakket zitten:

  • 100 blauwe lintjes die verkocht kunnen worden aan 1€ per stuk
  • Affiche van de campagne
  • Lesborden met uitleg over het belang van vroegtijdige opsporing.


Bestel hier het materiaal


Wedstrijd:

Net als vorig jaar wint de apotheek met de mooiste etalage (gekozen via FB) een lezing van Dr. Colemont.

Foto’s kunnen opgestuurd worden naar info@stopdarmkanker.be


Waarom darmkanker?

  • 1 op 20 personen wordt geconfronteerd met darmkanker
  • In België zijn er 23 nieuwe gevallen per dag, 9 overlijdens per dag
  • 1 op 7 is jonger dan 50 jaar
  • Als darmkanker in een vroeg stadium ontdekt wordt heeft men méér dan 90% kans op genezing!


Cijfers #blauweapotheek 2017 – 2018

  • 600 apotheken bereikt (1 op 5 in Vlaanderen)
  • 60.000 lintjes verdeeld
  • 10 lezingen met bereik van 1044 apothekers
  • Masterproef Universiteit Antwerpen: ‘Kwalitatieve en kwantitatieve analyse van de campagne #blauweapotheek 2017 uitgevoerd door de vzw Stop Darmkanker’