Vorming

icoon vorming

Leren op afstand

online leerplatform

Online leerplatform

KAVA zet sterk in op ‘leren op afstand op een zelf gekozen moment’, waarbij de opleidingen worden gecombineerd met e-learning. Verken het online leerplatform.

webinar

Webinars

Volg een interactieve les vanop eender welke plek met je laptop, i-pad of pc. Stel zeker je al je vragen aan de spreker! Al onze webinars worden via de agenda aangekondigd.

Live lessen

schoolbord

Aanbod

In de agenda staan alle geplande activiteiten met actuele info en inschrijvingsmogelijkheden.

FAQ

Hoeveel accreditatiepunten moet ik halen?

Elke apotheker, actief in een openbare officina, dient 60 accreditatiepunten te behalen verspreid over 3 jaar.

Dit komt neer op een gemiddelde van 20 credits per jaar.
Maximaal mogen 8 credits behaald worden via e-learning en minimum 12 credits via persoonlijke aanwezigheid.

!! Uitgezonderd in 2020, 2021 én 2022: Het FAGG heeft bevestigd dat alle gevolgde webinars zullen meetellen zonder maximum.

Er zijn 3 domeinen:

A= Farmaceutische wetenschappen (2 credits per uur)

B = Famaceutische zorg (2 credits per uur)

C = Gezondheid en samenleving (1 credit per uur)

16 van de 20 credits dienen behaald te worden in domein A of B.

 

Kan ik al mijn punten op Pharfolio terugvinden?

Pharfolio.be is een product van IPSA vzw, ter beschikking gesteld van het samenwerkingsverband APB/OPHACO.

Wij raden je aan om alle je attesten van deelname aan een opleiding te bewaren op Pharfolio. Ze behoud je steeds het overzicht.

Hoe bekom ik de vergoeding van het Paritair Comité (Fonds 313) voor een gevolgde opleiding?

Wat?

In 1997 werd een Paritair Fonds opgericht ten voordele van apotheken en tariferingdiensten, het zogenaamde Fonds 313. Het doel van dit fonds is het vrijmaken van financiën voor vorming en opleiding.

Voor wie?

Werknemers tewerkgesteld in een openbare officina of tariferingsdienst en hun werkgevers.

Welke opleidingen?

KAVA doet voor alle opleidingen die georganiseerd worden een aanvraag voor terugbetaling via het Paritair Comité. Als de aanvraag is goedgekeurd kun je van de terugbetaling genieten.

Bedrag?

Voor erkende opleidingen wordt een tussenkomst voorzien van €9,00 per uur per persoon.  Dit met een maximum van €100,00 per kalenderjaar per persoon.

Welke opleidingen van KAVA zijn door het Paritair Comité erkend?

Op de site van APB vind je alle erkende opleidingen terug vanaf het jaar 2020.

Hoe kan ik een tussenkomst aanvragen?

Voor alle lessen die je gevolgd hebt, kan je een aanvraag indienen via het online formulier van APB.

Hoe vraag ik kmo-portefeuille aan?

KMO-PORTEFEUILLE

Omdat KAVA een erkend opleidingsinstituut is, kan jij als zaakvoerder, zelfstandige in bijberoep of medewerker van een Vlaamse apotheek (kleine onderneming) 30% subsidie aanvragen voor opleidingen vanaf € 100 en advies. Je bent dan vanzelfsprekend verplicht om aan alle lessen deel te nemen, een vervanger te laten deelnemen of uw afwezigheid te wettigen bij KAVA (aan secretariaat@kava.be)

UW SUBSIDIE AANVRAGEN

Opgelet: Je kan een subsidieaanvraag indienen tot 14 kalenderdagen na de start van de eerste lesdag of adviessessie, ook als je nog geen factuur ontvangen hebt. Na deze termijn kan je geen aanspraak meer maken op een subsidie voor deze overeenkomst of inschrijving.

1. Schrijf je eerst in voor de opleiding via de site van KAVA

  • Je ontvangt een bevestigingsmail met alle info die je nodig hebt bij de aanvraag van de subsidie.

2. Vraag je overheidssteun aan via deze link (Je hebt hier geen factuur van KAVA voor nodig!)

  • Klik op de knop AANMELDEN
  • Meld je aan via één van onderstaande methode:
    • itsme (de beste keuze) -> handleiding itsme
    • beveiligingscode via mobiele app
    • beveiligingscode via sms
    • met je identiteitskaart (deze methode zorgt vaak voor problemen)
  • Klik op ZOEK IN HET AANBOD en zoek naar kmo-portefeuille
  • Klik op AANVRAGEN
  • Bevestig dat je een kleine onderneming bent
  • Kies nieuwe subsidie aanvragen​​
  • Vul de NACE-code van uw onderneming in (voor apotheken is dit steeds 47730)
  • Vul de projectgegevens in (in de bevestigingsmail van je inschrijving vind je deze gegevens terug of bij de info van de opleiding in de agenda):
  • ​​Geef je dienstverlener (=KAVA) in en druk op 'zoek', daarna op 'selecteer'

​Vink de verklaring op eer aan om uw aanvraag af te ronden.

HOE BETALEN?

stap 1. Je betaalt je eigen aandeel (70%) aan de kmo-portefeuille

  • Je ontvangt na het indienen van je subsidieaanvraag automatisch een e-mail van Sodexo Pass Belgium met de overschrijvingsgegevens:
    • De begunstigde is een derdenrekening van Sodexo Pass Belgium (dus geen rekening van KAVA)
    • Het bedrag is 70% van het totale opleidingsbedrag excl. btw
  • Agentschap Ondernemen vult daarna jouw kmo-portefeuille aan met het subsidiebedrag:
    • De begunstigde is eveneens de derdenrekening van Sodexo Pass Belgium
    • Dit is 30% van het totale opleidingsbedrag excl. btw

2. Je betaalt de btw (21%) aan KAVA

  • De btw wordt niet gesubsidieerd en dient bijgevolg afzonderlijk betaald te worden aan KAVA via bankoverschrijving.
  • Je ontvangt een factuur van KAVA (het is soms mogelijk dat je de factuur pas ontvangt nadat de opleiding al van start is gegaan)

3. Je logt in op de kmo-portefeuille om het volledige opleidingsbedrag (jouw 70% + subsidie 30%) te laten doorstorten aan KAVA

  • Je ontvangt een factuur van KAVA (heb je nog geen factuur ontvangen, vermeld dan steeds duidelijk om welke opleiding het gaat, met je apotheekgegevens)
  • Log in op de kmo-portefeuille en klik op AANMELDEN
  • Log in via itsme
  • Selecteer namens wie
  • Klik op 'lopende aanvragen' in het dashboard
  • Ga naar je dossier en klik op de knop 'Betalen'.
  • Vermeld steeds duidelijk het factuurnummer (of de naam van de opleiding en je apotheekgegevens)
  • Na betaling krijgt jouw dossier de status 'afgewerkt'.

Contacteer me